Powered By Blogger

Saturday, October 20, 2012

Togehterness



"Sometimes the thing that brings us together also pulls us apart. Sort of like zipper"
[Jarod Kintz]
/1/
Sememangnya cerita kita di dunia ini berjalan dengan kisah-kisah yang sangat berbeza.
Ada yang ceritanya sangat menarik seperti cerita yang disusun indah dalam kisah-kisah dongeng. 
Ada pula cerita yang sangat sadis sehingga saya bertanya-tanya tidak ada satu pun kah doanya yang dimalbulkan Tuhan?

/2/
Cerita saya berada di tengah-tengah cerita yang sangat sempurna dan cerita yang sangat sadis. 
Setidaknya, sudah banyak kali doa saya dikabulkan Yang Maha Esa.
Cuma, cerita di babak cinta sepertinya saya tidak berapa bertuah.
Mata saya seperti tidak ingin berkedip bila melihat jalan cerita kawan-kawan lain di dalam babak ini berjalan dengan sangat smooth sedangkan saya kelihatannya sangat sukar. 
Ceritanya seperti saya mengharapkan dua insan di dalam gambar di atas untuk disatukan Tuhan hanya kerana saya menginginkannya demikian. 
Mungkin begitu jugalah cerita cinta saya; di mana saya mengharapkan orang yang tidak sepadan dan tidak sepatutnya untuk bersama saya.

/3/
Sampai ke nafas yang ke-32 tahun ini, saya serahkan segalanya kepada Yang Maha Mencipta.
Kata-Nya dalam wahyu-Nya, Dia Maha Mengetahui apa yang saya hamba-Nya tidak ketahui.



















No comments:

Post a Comment