Powered By Blogger

Saturday, January 26, 2013

What is so wrong with me right now?

"Berubah menjadi seseorang yang hidup dalam kebenaran menurut Tuhan bukan lagi kebenaran menurut saya"  [Apisindica]


Saya masih baik-baik saja meskipun banyak yang berlaku di sekeliling saya yang tidak membuatkan saya bertambah baik. Masalah di tempat kerja yang menyakitkan hati, masalah peribadi yang menusuk-nusuk perasaan, masalah keluarga yang menyayat hati.

Saya masih dalam proses penyembuhan yang panjang;
cuba sembuh dari beberapa kesedihan,
cuba sembuh dari pelbagai kekecewaan,
cuba sembuh dari sedikit kehilangan,
banyak yang perlu disembuhkan untuk kembali bersemangat membina hidup.
Dan dihujung jalan penyembuhan itu saya berharap saya benar-benar telah sembuh.
Sembuh dengan erti kata yang sebenar-benarnya.

No comments:

Post a Comment