Powered By Blogger

Wednesday, January 1, 2014

2014


#1
Ini hari baru bagi tahun yang baru;
hari-hari di mana ramai manusia menjinjit pelbagai azam dan harapan baru dan lama yang belum termakbul.
Hari mereka meneruskan hidup dengan kata-kata yang sederhana "HARAPAN".
Hari mereka membuka buku baru di diari masing-masing dan ingin memulainya dengan semua kata-kata kebaikan yang mereka termampu. 
Hari di mana mereka ingin HIDUP.

#2
Saya memulainya dengan airmata;
berharap beberapa saat lagi malaikat pencabut nyawa datang mengetuk pintu bilik saya dan berkata 'waktu kamu di dunia sudah tamat'.
Saya tidak mampu lagi untuk bertahan hidup,
tidak ada lagi kebaikan yang dapat dilihat oleh mata saya waktu ini.
Dunia ini sudah tidak menjadi seperti apa yang sepatutnya pada penglihatan saya. 
Saya bisikkan kepada Tuhan;
'saya sudah mengaku kalah, Kau telah menang besar'.
Semua yang ada di dalam mata saya sekarang ini hanyalah "KEMATIAN".
Saya kalah akhirnya;
saya hanya dapat bertahan waktu ini kerana Tuhan masih menginginkannya begitu.
Saya masih bernafas di tahun baru ini sementara menunggu waktu yang tepat untuk MATI.
Saya angkat tangan seperti gambar saya itu, bila-bila Kau boleh menembak saya.
Just pull YOUR trigger....

No comments:

Post a Comment