Powered By Blogger

Friday, October 29, 2010

Untuk setiap cerita

"There are three sides to every story; your side, their side and the right side"
[Zig Ziglar]

Cerita kita mungkin tidak sama.
Sebab itulah kita bertemu sangat sekejap.
Kerana, yang semestinya kau temui bukan saya;
dan yang seharusnya saya jumpa bukan kamu.
Kita bertemu di waktu yang salah, di tempat yang salah;
dan yang paling menyedihkan dengan orang yang salah.
Nanti,
di suatu saat yang sangat sesuai,
di suatu masa di mana kita sudah cukup bersedia untuk semuanya,
kita pasti akan bertemu juga dengan orang yang tepat.
Kau dan juga aku,
kita akan sampai ke saat itu.
Dan penantian kita nyata berbaloi. 
Untuk semua kenangan manis antara kita, 
simpan cebisannya saja, selebihnya buangkan jauh-jauh.
Untuk sajak Pak Sapardi itu,
simpan juga sehingga kau menemui cinta yang lebih sederhana dari cintaku.


p/s :
Aku mencintainya dengan cara yang paling sederhana.
Dan kerana kesederhanaan itu juga aku berhenti mencintainya setelah dia menemui cinta yang lebih sederhana dari cintaku.

No comments:

Post a Comment