Powered By Blogger

Sunday, February 20, 2011

Takdir saya

"Our destiny changes with our thought; we shall become what we wish to become, do what we wish to do"
[Orison Swett Marden]

Dunia ini nampak kecil?
Mungkin bagi yang bertemu dengan sesuatu yang mustahil.
Dunia ini kelihatan begitu besar?
Saya tegak di sisi pernyataan itu.


Dunia ini terlalu besar bagi saya.
Kerana besarnya, kadang-kadang saya terasa ia akan menelan saya hidup-hidup.
Bagaimana saya hidup senegeri dengan 'dia' tetapi tidak pernah crossed each other.
Bagaimana saya menjelajahinya tetapi tetap masih terlalu luas  yang tertinggal untuk diterokai.


Dunia yang saya pijak hari ini pasti telah berubah dari dunia yang pertama kali dipijak Hawa.
Yang belum berubah hanya langit dan perhiasannya. 
Bulan yang dilihat Adam dan Hawa masih lagi bulan yang saya lihat sekian malam.
Matahari yang muncul setiap dinihari juga masih sama dengan matahari yang menghiasi dinihari Hawa.


Dunia ini ada takdir-takdirnya yang tersendiri.
Yang diselingkan dengan takdir manusia yang hidup setiap zamannya.
Yang di dalamnya terselit juga takdir saya dan 'dia'.
Takdir yang sudah ditulis Tuhan untuk tidak bersilang antara satu sama lain.
Takdir yang kami yakini dari Tuhan dan menerimanya selepas bertarung untuk menukarnya.

No comments:

Post a Comment