Powered By Blogger

Wednesday, February 16, 2011

Perjalanan yang masih berjalan

"everyday is a journey and the journey itself is home"
[Matsuo Basho]

Untuk berada di tempat saya sekarang ini,
saya telah melakukan perjalanan yang lumayan panjang.
Telah bertemu dengan yang namanya Mr. Kegagalan sebelum akhirnya menemui Mr. Kejayaan.
Saya juga sudah biasa bejumpa dengan kesedihan yang berakibat menitiskan airmata.
Sudah selalu dikhianati ramai manusia.
Sudah kerap disakiti orang sekeliling.
Saya tidak bongkak untuk berkata; 
hidup saya berawal dengan segala kegetiran dan belum berakhir sampai hari ini.


Perjalanan yang sudah 30 tahun saya akrabi ini;
senangnya sedikit, susahnya berjela tanpa jeda.
ketawanya sekejap, tangisannya belum berhujung sampai hari ini.
Saya berprasangka;
mungkin Tuhan sudah tidak mahu memprhatinkan saya.
mungkin doa saya tidak sampai kepada-Nya.
ataukah DIA sedang sibuk mempersiapkan saya untuk sesuatu yang TERBAIK???


Seperti kata seorang blogger Indonesia;
tetaplah bertahan hidup walau bagaimana susah sekalipun jalannya, kerana bertahan hidup bukanlah bermaksud kita takut mati.
Saya kira itu nasihat paling sesuai untuk saya waktu ini.


p/s :
Saya ingin kembali ke 2010
["kembali" sememangnya kenangan yang paling indah]

No comments:

Post a Comment