Powered By Blogger

Thursday, May 19, 2011

Menunggu

"It is strange that the years teach us patience; that the shorter our time, the greater our capacity for waiting.
[Elizabeth Taylor]

Saya telah berhenti menunggunya, dia juga.
Kami telah sampai ke satu tahap di mana kami mengerti dengan ketentuan Tuhan; yang telah menentukan bahawa tali yang saya pegang tidak bersambung ke tali yang dia pegang.


Dia dan saya berhenti menunggu di waktu yang tepat, di tempat yang telah kami yakini sesuai; tempat yang tidak bersisa dengan airmata dan tidak meninggalkan dendam, di tempat yang sangat aman.


Kami masih menyisakan beberapa kenangan yang manis untuk diceritakan kepada anak-anak kami nantinya.
Cerita di mana seorang pemuda polos jatuh cinta dengan seorang gadis yang tidak tentu hidupnya.
Cerita seorang gadis berantakan yang mencari-cari pemuda polos itu setelah 5 tahun tanpa kabar. 
Dan di penghujung cerita itu; mereka berdamai dengan takdir.


Dia dan saya telah berhenti menunggu.
Saya yakin dia akan bertemu dengan orang yang sepatutnya dia tunggu. Saya juga.


Di akhirnya, sangat adil Yang Maha Esa itu.
Mentakdirkan saya bukan untuk dia dan dia bukan untuk saya tetapi memberikan kami masa untuk menunggu.



No comments:

Post a Comment