Powered By Blogger

Monday, August 15, 2011

Mo[u]rning dew

"The dew of compassion is a tears"
[Lord Byron] 

Ketika itu embun baru berangkat turun ke bumi.
Ketika saya sedar bahawa di antara dia dan saya bertaut satu tali yang tergantung kata 'MUSTAHIL'.
Mungkin bulan itu adalah bulan yang baik,
bulan Jun yang nyaman.
Tetapi kami bukan insan yang sepatutnya berjumpa di bulan itu.
Semacam kami memaksa-maksa bulan itu untuk menjadi saksi bahawa kami berjumpa di waktu yang tepat.
Seperti kata yang Denny rangkaikan di blognya;
"Maafkan saya kerana kamu terlanjur sayang dengan perempuan yang kenangannya sakit".
Saya juga ingin merangkaikan kata itu kepada dia.
Sekarang kita perlu belajar untuk saling memaafkan.
Maafkan saya kerana membuat lubang dihati kamu,
saya maafkan kamu yang juga telah membuat lubang yang besar dihati saya.



No comments:

Post a Comment