Powered By Blogger

Friday, November 5, 2010

That woman is me???

"Saya tahu dengan jelas bahawa kau akan menjadi bintang dilangit orang lain"

Saya seperti wanita itu???
Tidak sama sekali. 
Cuma satu saja situasi di mana kami ada kesamaan.
Bahawa di usia 30-an saya dan heroinnya belum berkahwin dan ada anak muda yang jatuh cinta.


Tapi disanalah permulaan cerita yang menarik.
Kenapa???
Kerana orang yang mengenali saya jadi banyak 'curious'nya;
banyak soalan tentang hidup saya yang menarik perhatian mereka.
Hinggakan saya melawat rakan yang melangsungkan perkahwinan di sebelah daerah pun menjadi satu kegemparan besar sekampung.
Saya tidak selesa dengan keadaan itu,
sampai saya selalu mengangan-angankan untuk hidup dilingkungan yang saya tidak kenali, 
ingin mengalami suasana 'dilahirkan semula'.
Tapi bukan hidup saya yang ada jalan cerita yang paling menyedihkan, kan???
Di luar dunia saya yang kecil ini, ada ramai lagi hamba Tuhan yang mempunyai jalan cerita yang lebih menyayat hati dari saya. 
Seperti kata kawan saya 
"sedihnya hidup saya ini, diumur 30-an masih tidak ada karier yang stabil, tidak punya duit yang cukup bahkan untuk hidup sebulan, tidak punya kekasih, dan kalau akhirnya saya terpaksa mati muda, tentu hidup saya menjadi bualan cerita yang tragik"


Huh!!!
Benar kata-kata kawan saya itu.
Saya juga seperti ingin bertanya langsung saja ke Tuhan;
bila agaknya waktu yang DIA rencanakan untuk saya jatuh cinta?
dengan siapa agak-agaknya [lagi] saya akan jatuh cinta?
akankah sampai berkahwin dan bersama menunggu mati orang yang saya jatuhkan cinta itu?
Ataupun jika Tuhan tidak ingin menjawab pertanyaan-pertanyaan saya itu,
diizinkanlah saya ini meninjau 'kitab perancangan-Nya'.


Saya tahu Tuhan itu begitu sayang sama saya.
Kerana sayang-Nya ke saya, dijaganya semua orang yang saya sayangi.
Diciptakan-Nya beberapa orang yang hebat untuk ditakdirkan bertemu dan berkenalan dengan saya.
Dan sampai saat saya menuliskan ini, DIA masih lagi sangat sayang sama saya.
Dicukupkan semua keperluan saya sampai saya lupa dengan semua kehendak-kehendak yang saya angan-angankan.
Untuk semua waktu-waktu senang dan waktu-waktu susah,
terima kasih Tuhan kerana tidak pernah 'meninggalkan' saya.
Walaupun saya yang selalu memungkiri perjanjian 'kita' sebelum KAU utuskan saya ke rahim ibu saya.
Sehingga, walaupun saya berada sama situasi dengan Lee Shin Young dalam drama itu, saya tetap senyum-senyum manis menghadapinya. 


p/s :
Semoga ada Kim Bum dalam 'masa depan' saya nanti. Hahaha...

No comments:

Post a Comment