Powered By Blogger

Tuesday, December 14, 2010

Life with no regrets

"Kita dipertemukan oleh sepasang senyum, senyum diwajahmu dan senyum dimataku"
[Hasan Aspahani : Monolog senyum yang sederhana]

Saya mahu ayat itu dihujung hayat saya nantinya.
[Bahawasanya saya telah hidup dengan sepenuhnya, dan mati tanpa ada rasa 'regrets]
Namun ayat itu terpaksa saya lupakan kerana baru saja hidup saya berbau belasan tahun,
saya sudah mempunyai banyak momen-momen yang saya boleh kategorikan sebagai 'regrets'.
Dan yang menjadikan cerita hidup saya lebih sedih apabila di saat usia saya berbau 20-an dan 30-an,
saya telah mengutip terlalu banyak momen-momen yang tergolong 'mengecewakan'.

Saya mahu melupakan momen-momen itu,
terus menghapusnya dari ingatan saya dan dari ingatan orang-orang yang terkait dengan momen mengecewakan itu.
Namun sekali lagi saya harus bersedih, kerana semua itu jelas diluar kemampuan saya.

No comments:

Post a Comment