Powered By Blogger

Sunday, January 2, 2011

Keputusan yang salah[?]

"Looking back, you realize that a very special person passed briefly through  your life-and it was you. It is not too late to find that person again.
[Robert Brault]

Tahun lalu saya minta pindah; BERJAYA.
Lalu bila melihat lokasinya saya ragu-ragu.
Kata intuisi saya, tolak saja dan jalan semula ke sekolah asal.
Tapi otak logik saya memutar kata-kata pegawai Pelajaran bahawa;
jika saya menolak, saya mungkin tidak akan dapat pindah lagi di masa akan datang.
Jadinya, saya ikut saja kata otak logik saya dan mengadu nasib di sekolah baru.
Sekolah ini tidak sedikit pun mirip dengan sekolah saya dulu.
Jalannya kecil; bangunannya sedikit, pelajarnya tidak ramai, gurunya bisa dihitung.
Kawasannya sempit dan menyukarkan saya bernafas. 
Menyesal???
Dengan berani saya mengaku saya menyesal [terlalu].
Banyak yang saya pertaruhkan untuk perjudian saya kali ini.
Dan keputusan akhirnya, saya kalah banyak. Saya rugi banyak.

p/s : memang benar pepatah orang Melayu bila dikiaskan bahawa;
menyesal dahulu pendapatan, menyesal kemudian tidak berguna.

No comments:

Post a Comment