Powered By Blogger

Tuesday, January 4, 2011

+ve VS -ve

"One may go a long way after one is tired"
[French proverb]

Saya pasti semua orang ada jalannya tersendiri yang dicipta oleh Tuhan.
Jalan itu sesuai dengan setiap perincian orangnya. 
Kenapa???
Kerana Tuhan Maha Tahu.
Cuma yang salahnya adalah ketika Tuhan berbisik ke saya,
saya cuma mengabaikan bisikan itu.
Tidak menyangka bahawa di depannya saya menyesal tidak sudah. 
Tidak menduga saya bakal berhadapan dengan 100 kali lipat kesusahan dari tahun lalu.


Dulu,
saya selalu berpagi-pagi minum nescafe tarik dengan sahabat di kantin,
saya senyum-senyum gembira tidak tentu bila masuk kelas,
saya semangat deg-deg-an bila mahu siapkan semua tugas; yang tertunda dan baru.
Kesimpulannya, bagaimanapun deritanya saya dengan tugas itu ini; saya tetap guru yang bahagia.


Kini,
saya tidak tahu mahu ke mana bila datang ke sekolah,
tidak ada tempat duduk dan tempat lepak yang selesa.
saya bingung-bingung sendiri mahu buat apa kalau di suruh ganti kelas guru lain.
saya seram-seram sejuk kalau terpaksa memandu dalam kesesakan.
Kesimpulannya, di tahun 2011 saya menderita dengan keputusan yang saya buat di tahun lepas.


p/s : 
huhuhu...saya mau pulang!!!

No comments:

Post a Comment